
Bid Manager
- Hybride
- Den Bosch, Noord-Brabant, Nederland
- Den Haag, Zuid-Holland, Nederland
- Breda, Noord-Brabant, Nederland
- Eindhoven, Noord-Brabant, Nederland
+3 meer- Risk
Functieomschrijving
Vind jij het een uitdaging om offertes en aanbestedingen perfect te begeleiden? Wil jij jouw kennis en organisatietalent inzetten om tender- en aanbestedingsprocessen tot een succes te maken? Dan is de rol Bid Manager bij Howden helemaal voor jou!
Hoe gaat je rol er uit zien?
Als Bid Manager ben jij eindverantwoordelijk voor het volledige tender- en aanbestedingsproces. Jij neemt het initiatief, bepaalt de strategie en zorgt dat we winnende voorstellen indienen. Je bent zowel projectmanager als commercieel schrijver en hebt een sleutelrol in het succes van onze organisatie.
Wat ga je doen?
Zelfstandig inschrijven op tenders en aanbestedingen (non-profit en commerciële klanten)
Schrijven van overtuigende, commerciële offertes die aansluiten bij klantbehoeften
Je bent verantwoordelijk voor het volledige tender- en aanbestedingsproces: van het bewaken van deadlines en het verzamelen van documentatie tot het aanhaken van Risk Consultants, Brokers en eventueel onze Employee Benefits Consultants en het coördineren van interne afstemming
Projectmanagement: gestructureerd plannen, organiseren en coördineren van alle activiteiten binnen een project, zodat doelen op tijd, binnen budget en volgens de gewenste kwaliteit worden behaald
Je vertaalt complexe tender- en aanbestedingsvereisten naar overtuigende, goed onderbouwde voorstellen die aansluiten bij de strategie en waarden van onze organisatie
Begeleiding van Europese aanbestedingen in samenwerking met onze klanten (overheidsinstellingen).
Samenwerken met internationale collega’s, o.a. in Londen
Wanneer er minder tenders zijn, besteed je tijd aan het verbeteren en stroomlijnen van interne processen om efficiëntie en kwaliteit te verhogen
Het team en onze organisatie
Als Bid Manager vervul je een sleutelrol binnen het Risk-Team. Je werkt vanuit een flexibele locatie, waarbij je kunt kiezen uit onze kantoren in Eindhoven, Breda, Den Bosch of Den Haag.
We werken hybride, maar vinden werken op kantoor ook belangrijk. Meestal zijn wij twee tot drie dagen per week op kantoor. Als we op kantoor zijn zoeken we vooral contact om klantervaringen te delen. We overleggen met elkaar om tot creatieve oplossingen te komen, maar is er ook tijd voor een gezamenlijke lunch of het maken van een wandeling.
Naast gezelligheid vinden we aandacht voor ambitie erg belangrijk. We bieden onze medewerkers alle kansen zichzelf te ontwikkelen en ondersteunen en begeleiden je daar graag bij.
Howden: samen verleggen we de grenzen van de verzekeringssector
Howden is een wereldwijd collectief van getalenteerde en gepassioneerde professionals die samen de grenzen van de verzekeringssector verleggen. Howden is dé risicoadviseur voor ondernemend Nederland. Zo adviseren we bedrijven, ondernemers en welgestelde particulieren op het gebied van risicomanagement, private insurance, verzuim en pensioen. Met honderden professionals in Nederland, richten wij ons dagelijks op het vergroten van kansen en het verkleinen van risico’s, zodat jij met vertrouwen kunt ondernemen en je ambities kunt realiseren.
Wat neem je mee?
Om je rol bij Howden succesvol uit te kunnen voeren helpt het om over het volgende te beschikken:
HBO/WO werk- en denkniveau
Ervaring met bid management of projectcoördinatie
Uitstekende commerciële schrijfvaardigheden
Een commerciële instelling
Goede organisatorische skills: je kunt je eigen “winkel” runnen
Feeling met marketing en het schrijven van overtuigende teksten
Engels spreken en lezen is een must.
Wat krijg je hiervoor terug?
Naast een leuk team, genoeg uitdaging en een fijne werkplek bieden we je ook:
Goed marktconform salaris
28 vakantiedagen per jaar, 5 dagen hiervan zijn opgenomen in het Keuzebudget. Mogelijkheid om 10 extra dagen te kopen
Vaste halve 13e maand & winstafhankelijke halve 13e maand
Reiskostenvergoeding (e.g. 0.23 euro per km met een maximum van 250 euro, of een NS-business kaart (onder voorwaarden)
Thuiswerk- en internetvergoeding
Collectieve pensioenregeling
Hybride en flexibele werkomgeving en werktijden
Laptop voor zakelijk gebruik
Extra aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en werk-privé balans middels onze YOU-gesprekken, onze opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden en ons ‘Blijf in Balans’ programma.
Veel interne doorgroeimogelijkheden
Jaarlijks afdelingsuitje en bedrijfsevenement
Vind je de rol interessant, maar voldoe je net niet aan alle benoemde eigenschappen? Zolang je de nodige motivatie hebt nodigen we je graag uit om te solliciteren! We kijken graag samen wat er mogelijk is voor jou binnen Howden!
Hoe ziet het sollicitatieproces er verder uit?
Binnen enkele dagen nemen we via email of per telefoon contact met je op. Daarna volgt een 1e (face-to-face of digitaal) gesprek met HR en de Teammanager waarin we elkaar beter leren kennen. Als dat van beide kanten bevalt plannen we een 2e vervolggesprek met het team. Als we allemaal enthousiast zijn, zullen we een aanbieding doen en deze verder bespreken in een laatste gesprek.
Vereisten
-
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!

