
Inkoper
- Hybride
 - Den Bosch, Noord-Brabant, Nederland
 
- € 3.500 - € 5.500 per maand
 - Facilitair
 
Functieomschrijving
Ben jij iemand die graag regelt, onderhandelt en altijd op zoek is naar de beste deal zonder kwaliteit of samenwerking uit het oog te verliezen? Heb je ervaring met inkoopprocessen, contractmanagement en leveranciersrelaties? Dan is de rol van Inkoper bij Howden precies iets voor jou.
Hoe gaat je rol er uit zien?
Als Inkoper bij Howden ben jij verantwoordelijk voor het gehele inkoopproces binnen onze organisatie. Je ontwikkelt en implementeert beleid, processen en richtlijnen voor inkoop, en vertaalt de strategische doelstellingen van Howden naar concrete inkoopplannen.
Je werkt nauw samen met verschillende afdelingen binnen de organisatie en bent het eerste aanspreekpunt voor onze leveranciers. Jij zorgt ervoor dat we niet alleen scherp inkopen, maar ook duurzame en betrouwbare relaties opbouwen.
Concreet betekent dat:
Ontwikkelen en uitvoeren van inkoopstrategieën en -plannen die aansluiten bij de doelen van Howden.
Zelfstandig uitvoeren van inkooptrajecten: van leveranciersselectie tot contractonderhandelingen.
Beheren van contracten, looptijden en prestaties van leveranciers.
Signaleren van verbeterkansen en bijdragen aan de professionalisering van het inkoopbeleid.
Onderhouden van relaties met (nieuwe) leveranciers met oog voor prijs, kwaliteit, duurzaamheid en continuïteit.
Zorgen voor inzicht in kosten, budgetten en besparingsmogelijkheden.
Samenwerken met collega’s van o.a. Finance, IT, Facility en HR om processen te verbeteren en inkoop te optimaliseren.
Wat maakt jouw rol bijzonder?
Je krijgt de ruimte om echt impact te maken op de manier waarop Howden haar inkoop organiseert. Je bouwt aan een toekomstbestendige inkoopfunctie die past bij een groeiende organisatie in beweging. Daarbij werk je in een professionele, collegiale omgeving waarin korte lijnen en eigenaarschap centraal staan.
Het team en onze organisatie
Je werkt in een ervaren team van 8 collega’s, waaronder een Teammanager Facilitaire zaken en Inkoop, medewerkers receptie, telefonie en 2 medewerkers facilitaire zaken met een warme, betrokken sfeer. Zij vormen een hechte groep die van aanpakken weet én van een vleugje humor houdt. De standplaats is Den Bosch.
Bij Howden vinden we plezier, eigenaarschap en ontwikkeling belangrijk. Samen zorgen we voor een prettige werkomgeving waarin iedereen zijn werk goed kan doen en zich gewaardeerd voelt.
Howden: samen verleggen we de grenzen van de verzekeringssector
Howden is een wereldwijd collectief van getalenteerde en gepassioneerde professionals die samen de grenzen van de verzekeringssector verleggen. Howden is dé risicoadviseur voor ondernemend Nederland. Zo adviseren we bedrijven, ondernemers en welgestelde particulieren op het gebied van risicomanagement, private insurance, verzuim en pensioen. Met honderden professionals in Nederland, richten wij ons dagelijks op het vergroten van kansen en het verkleinen van risico’s, zodat jij met vertrouwen kunt ondernemen en je ambities kunt realiseren.
Wat neem je mee?
Om je rol bij Howden succesvol uit te kunnen voeren helpt het om over het volgende te beschikken:
HBO werk- en denkniveau
Minimaal 5 tot 7 jaar relevante ervaring in inkoop
Ervaring met het opstellen en uitvoeren van beleid en processen
Ervaring met contractmanagement en leveranciersselectie (ervaring met IT-contracten is een must)
Een analytische, nauwkeurige en proactieve werkstijl
Sterke communicatieve vaardigheden en een verbindende manier van samenwerken
Het vermogen om binnen een groeiende, veranderende organisatie structuur aan te brengen.
Wat krijg je hiervoor terug?
Naast een leuk team, genoeg uitdaging en een fijne werkplek bieden we je ook:
Een salarisrange van € 3.500,- – € 5.500,- op basis van een fulltime dienstverband van 40 uur (afhankelijk van kennis en ervaring)
28 vakantiedagen per jaar, 5 dagen hiervan zijn opgenomen in het Keuzebudget. Mogelijkheid om 10 extra dagen te kopen.
Vaste halve 13e maand & winstafhankelijke halve 13e maand
Thuiswerk- en internetvergoeding
Mobiele Telefoon
Collectieve pensioenregeling
Hybride en flexibele werkomgeving en werktijden
Laptop voor zakelijk gebruik
Extra aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en werk-privé balans middels onze YOU-gesprekken, onze opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden en ons ‘Blijf in Balans’ programma.
Veel interne doorgroeimogelijkheden
Jaarlijks afdelingsuitje en bedrijfsevenement
Vind je de rol interessant, maar voldoe je net niet aan alle benoemde punten? Zolang je de nodige motivatie hebt nodigen we je graag uit om te solliciteren! We kijken graag samen wat er mogelijk is voor jou binnen Howden.
Hoe ziet het sollicitatieproces er verder uit?
Binnen enkele dagen nemen we via email of per telefoon contact met je op. Daarna volgt een 1e (face-to-face of digitaal) gesprek met HR en je teammanager waarin we elkaar beter leren kennen. Als dat van beide kanten bevalt plannen we een 2e vervolggesprek met het team. Als we allemaal enthousiast zijn, zullen we een aanbieding doen en deze verder bespreken in een laatste gesprek.
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!

