Howden - Intern Accountmanager zakelijke schadeverzekeringen
Overslaan naar content

Intern Accountmanager zakelijke schadeverzekeringen

  • Hybride
    • De Bilt, Utrecht, Nederland
  • Howden de Bilt

Functieomschrijving

Hou jij ervan om vanuit je expertise op het gebied van zakelijke schadeverzekeringen de verwachtingen van je klanten tekens weer te overtreffen? Vind jij het zakelijke aspect van verzekeringen het interessantste? Dan is de rol van Intern Accountmanager zakelijke schade verzekeringen bij Howden de Bilt helemaal voor jou!


Hoe gaat je rol er uit zien?
Als Intern Accountmanager zakelijke schadeverzekeringen bij Howden de Bilt houd jij je hoofdzakelijk bezig met de ondersteuning van de accountmanagers/ Risk-adviseurs. Je vraagt offertes op, vergelijkt deze en werkt de vergelijking uit. Je bent het vaste aanspreekpunt voor klanten en voor verzekeraars, denkt met hen mee en beantwoordt vragen. Je verwerkt aanvragen en mutaties administratief

Je vormt een koppel met de (externe) accountmanager. Voor nieuwe klanten werk je samen aan de propositie. Voor bestaande klanten ben jij het primaire aanspreekpunt voor inhoudelijke verzekeringsvragen. Je zorgt ook dat de interne administratie op orde blijft. Dat maakt jou de ‘brains’ van de (externe) accountmanager en zo heb jij altijd inhoudelijk de regie over jullie klantportefeuilles.

Door gebruik te maken van de expertise van je collega’s kan je focussen op wat echt belangrijk is: het helpen van je zakelijke klanten door de beste verzekeringspakketten voor hen samen te stellen. Zo kan je jezelf blijven ontwikkelen en uitdagen om een nog betere intern accountmanager te worden voor je klanten! Bij Van Luin staat het opbouwen en behouden van duurzame relaties met klanten centraal, hierin vorm jij als Intern Accountmanager een belangrijke schakel.

Hoe ziet je week er ongeveer uit in deze rol?

  • 47,5% Overleg en afstemming met collega’s, verzekeraars en klanten over offertes, dekkingen en polisvoorwaarden

  • 30% Administratieve vastlegging

  • 20% Jaarlijkse update portefeuille met klanten

  • 2,5% Vrijdagmiddag borrel

Het team en onze organisatie

Als Intern Accountmanager zakelijke schade verzekeringen neem je een belangrijke rol in binnen ons team op onze locatie in De Bilt. Wij zijn al ruim 35 jaar dé adviseur in de regio Utrecht als het gaat om bedrijfsmatige schadeverzekeringen, inkomensverzekeringen en pensioenregelingen. Wij waren Van Luin Assurantie Groep, maar vanaf 13 maart 2025 zijn we Howden De Bilt. Howden Nederland is één van de grootste wereldwijd werkende intermediairbedrijven.

Wat maakt ons anders voor onze klanten?
We willen begrijpen wat onze klanten doen, wat ze belangrijk vinden, hoe we ze maximaal kunnen helpen en adviseren. Alleen dan kunnen we met hen vooruitkijken en anticiperen. Persoonlijk contact met klanten zit in ons DNA.

Wat maakt ons anders als werkgever?
We zijn een informele en lerende organisatie. We werken hard, maar lachen ook hard. We steunen elkaar maar zijn kritisch als ’t moet. We bieden je niet alleen de ruimte om je te ontwikkelen, we willen ook echt dat je je ontwikkelt. Als je bij ons uitgeleerd bent, is het tijd om een volgende stap te zetten. Binnen Howden De Bilt of daarbuiten.

Howden: samen verleggen we de grenzen van de verzekeringssector

Howden is een wereldwijd collectief van getalenteerde en gepassioneerde professionals die samen de grenzen van de verzekeringssector verleggen. Howden is dé risicoadviseur voor ondernemend Nederland. Zo adviseren we bedrijven, ondernemers en welgestelde particulieren op het gebied van risicomanagement, private insurance, verzuim en pensioen. Met honderden professionals in Nederland, richten wij ons dagelijks op het vergroten van kansen en het verkleinen van risico’s, zodat jij met vertrouwen kunt ondernemen en je ambities kunt realiseren.


Wat neem je mee?

Om je rol succesvol uit te kunnen voeren helpt het om over het volgende te beschikken:

  • MBO4 of HBO denk-werkniveau

  • 5+ jaar ervaring met zakelijke schadeverzekeringen

  • WFT Schade Zakelijk en daaraan gekoppelde PE-diploma’s

  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden

  • Goede beheersing van de Nederlandse in woord en geschrift

  • Resultaatgericht en gedreven om je te ontwikkelen

  • Analytisch sterk en vakkundig op inhoud

  • Je bent een echte teamspeler

Wat krijg je hiervoor terug?

Naast een leuk team, genoeg uitdaging en een fijne werkplek bieden we je ook:

  • Goed marktconform salaris

  • 28 vakantiedagen per jaar, 5 dagen hiervan zijn opgenomen in het Keuzebudget. Mogelijkheid om 10 extra dagen te kopen.

  • Vaste ¼ maand en omzetdeling

  • Reiskostenvergoeding (e.g. 0.23 euro per km met een maximum van 250 euro, of een NS-business kaart (onder voorwaarden)

  • Collectieve pensioenregeling

  • Hybride en flexibele werkomgeving en werktijden

  • Laptop voor zakelijk gebruik

  • Extra aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en werk-privé balans middels onze YOU-gesprekken, onze opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden en ons ‘Blijf in Balans’ programma.

  • Veel interne doorgroeimogelijkheden

  • Jaarlijks afdelingsuitje en bedrijfsevenement

Vind je de rol interessant, maar voldoe je net niet aan alle benoemde eigenschappen? Zolang je de nodige motivatie hebt nodigen we je graag uit om te solliciteren! We kijken graag samen wat er mogelijk is voor jou binnen Howden!

Hoe ziet het sollicitatieproces er verder uit?

Binnen enkele dagen nemen we via email of per telefoon contact met je op. Daarna volgt een 1e (face-to-face of digitaal) gesprek met HR en de Teammanager waarin we elkaar beter leren kennen. Als dat van beide kanten bevalt plannen we een 2e vervolggesprek met het team. Als we allemaal enthousiast zijn, zullen we een aanbieding doen en deze verder bespreken in een laatste gesprek.

Vereisten

-

of