Howden - Intern Accountmanager Zakelijke verzekeringen
Overslaan naar content

Intern Accountmanager Zakelijke verzekeringen

  • Hybride
    • Den Bosch, Noord-Brabant, Nederland
    • Breda, Noord-Brabant, Nederland
    +1 meer
  • € 3.500 - € 5.500 per maand
  • Risk

Functieomschrijving

Hou jij ervan om de spil te zijn tussen klant, accountmanager en verzekeraars? En een sterke relatie op te bouwen met je klanten, waarbij je continue hun verwachtingen overtreft met het beste advies, waardoor zij zich kunnen focussen op hun business? Dan is de rol van Intern Accountmanager bij Howden iets voor jou!

 

Goed risicomanagement stelt bedrijven in staat ultieme doelstellingen te realiseren. Wij zijn de beste risicomanager van Nederland: samen met de klant beheersen wij risico’s beter en vergroten wij kansen!

 

Hoe gaat je rol er uit zien?

Als Intern Accountmanager bij Howden ben je veelal het eerste aanspreekpunt voor onze klanten en daardoor ben je bezig met wat er in de wereld gebeurt. Ontwikkelingen binnen het bedrijf van de klant, maar ook ontwikkelingen in de markt en in de wereld, hebben effect op de bedrijfsvoering en jij zorgt met de accountmanager dat de risico’s voor nieuwe en bestaande klanten zo goed mogelijk worden beheerst en afgedekt door de juiste verzekeringen. Je vormt een team met de Accountmanager en werkt samen met collega’s van alle andere afdelingen binnen Howden (Broking, Claims, polisopmaak, debiteuren, etc.), maar soms ook met collega’s in het buitenland.  Je werkt vanuit onze interne organisatie (en waar nodig met behulp van ons internationale netwerk) om de beste verzekeringsoplossingen voor de klant te vinden. Dat maakt jou de ”spin in het web” voor de klant.

 

Voor nieuwe klanten werk je samen (met o.a. risico-analisten) aan de propositie. Je bereidt vervolgens de presentatie en verzekeringsmogelijkheden voor, en de accountmanager presenteert dit bij de prospect. Jij weet de input weer te verwerken in een aantrekkelijk voorstel. Voor bestaande klanten ben jij het primaire aanspreekpunt voor inhoudelijke verzekeringsvragen. Je zorgt ook dat de interne administratie op orde blijft. Zo heb jij altijd inhoudelijk de regie over jullie klantportefeuilles.

 

Door gebruik te maken van de expertise van je collega’s (bijvoorbeeld volmacht en broking), onze processen en systemen, kun jij je focussen op wat echt belangrijk is: je klanten helpen door de beste verzekeringspakketten voor hen samen te stellen. Bij Howden staat het opbouwen en behouden van duurzame relaties met klanten centraal, hierin vorm jij als Intern Accountmanager een belangrijke schakel.

 

Je specialiseert jezelf als Intern Accountmanager bij ons RISK bedrijf (Groot Zakelijk). Dit doe je binnen één van onze hechte specialistische sectorteams waarbij we elkaar continu ondersteunen en stimuleren. Zo kun je jezelf blijven ontwikkelen en uitdagen om een nog betere intern accountmanager te worden binnen onze verschillende sectoren Bouw, Maak, Vastgoed, Handel & Logistiek, Zorg en Automotive.

 

Hoe ziet je week er ongeveer uit in deze rol?

  • 50% (Commercieel) advies geven aan klanten en collega’s

  • 25% Administratieve vastlegging

  • 15% Verzekeringsportefeuille doornemen met klanten

  • 10% Overleg

Het team en onze organisatie

Als Intern Accountmanager neem je een belangrijke rol in binnen ons hechte team op onze locatie in Den Bosch of Breda. Als team houden we ons samen bezig met het afdekken van de risico’s van onze klanten.

 

We werken hybride. Meestal zijn we 2 à 3 dagen per week op kantoor en dan zoeken we elkaar ook op om klantervaringen te delen, en vinden het leuk om een rondje te lopen of samen te lunchen.

Naast gezelligheid vinden we aandacht voor ambitie erg belangrijk. We bieden onze medewerkers alle kansen zichzelf te ontwikkelen en ondersteunen en begeleiden je daar graag bij.

 

Bij Howden zijn we altijd in beweging. We werken vanuit onze vier merkwaarden: gedrevenheid, aandacht, nieuwsgierigheid en durf. We zoeken collega’s die onze ambitie om te groeien verder vormgeven en vinden het belangrijk dat je een baan hebt die goed past in jouw leven, waar je energie van krijgt en die bovenal bijdraagt aan de ontwikkeling van jouw talent.

 

Wat neem je mee?

Om je rol succesvol uit te kunnen voeren helpt het om over het volgende te beschikken:

  • MBO4 of HBO denk-werkniveau

  • Minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie

  • In het bezit van WFT Basis, WFT Particulier en WFT Schade Zakelijk

  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden

  • Resultaatgericht en gedreven om je te ontwikkelen

  • Analytisch sterk en vakkundig op inhoud

 

Wat krijg je hiervoor terug?

Naast een leuk team, genoeg uitdaging en een fijne werkplek bieden we je ook:

  • Een salarisrange van €3.500,- – €5.500,- op basis van een fulltime dienstverband van 40 uur (afhankelijk van kennis en ervaring)

  • 28 vakantiedagen per jaar, 5 dagen hiervan zijn opgenomen in het Keuzebudget. Mogelijkheid om 10 extra dagen te kopen.

  • Vaste halve 13e maand & winstafhankelijke halve 13e maand

  • Reiskostenvergoeding (e.g. 0.23 euro per km met een maximum van 250 euro, of een NS-business kaart (onder voorwaarden)

  • Thuiswerk- en internetvergoeding

  • Collectieve pensioenregeling

  • Hybride en flexibele werkomgeving en werktijden

  • Laptop voor zakelijk gebruik

  • Extra aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en werk-privé balans middels onze YOU-gesprekken, onze opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden en ons ‘Blijf in Balans’ programma.

  • Veel interne doorgroeimogelijkheden

  • Jaarlijks afdelingsuitje en bedrijfsevenement

 

Vind je de rol interessant, maar voldoe je net niet aan alle benoemde eigenschappen? Zolang je de nodige motivatie hebt nodigen we je graag uit om te solliciteren! We kijken graag samen wat er mogelijk is voor jou binnen Howden!

Hoe ziet het sollicitatieproces er verder uit?

Binnen enkele dagen nemen we via email of per telefoon contact met je op. Daarna volgt een 1e (face-to-face of digitaal) gesprek met HR en de Teammanager waarin we elkaar beter leren kennen. Als dat van beide kanten bevalt plannen we een 2e vervolggesprek met het team. Als we allemaal enthousiast zijn, zullen we een aanbieding doen en deze verder bespreken in een laatste gesprek.

Vereisten

-

of