
IT Manager
- Hybride
- Den Bosch, Noord-Brabant, Nederland
- € 6.000 - € 9.000 per maand
- Change & IT
Functieomschrijving
Ben jij een inspirerende leider die moeiteloos schakelt tussen strategie en operatie? Heb jij een scherp oog voor procesoptimalisatie, een passie voor IT én het talent om mensen te verbinden? Dan is dit jouw kans om impact te maken.
Bij Howden zoeken we een IT Manager die niet alleen structuur brengt in processen, maar vooral een team weet te bouwen dat samen sterker is dan de som der delen. Krijg jij energie van het bouwen van een sterk team en het verbeteren van IT-processen? Dan is de rol IT Manager bij Howden helemaal voor jou!
Hoe gaat je rol er uit zien?
Als IT Manager geef je leiding aan een team van applicatiebeheerders en servicedeskmedewerkers. Jij zorgt ervoor dat deze professionals, ondanks hun verschillende locaties, als één team opereren. Je stimuleert samenwerking, eigenaarschap en onderlinge verbinding. Je bent geen klassieke projectmanager, maar een People Leader die processen stroomlijnt en compliance borgt. Je werkt nauw samen met de CIO en speelt een sleutelrol in het creëren van een solide basis voor digitale groei.
Je houdt je onder andere bezig met:
Teamontwikkeling: Bouw een hecht team, stimuleer samenwerking en zorg voor talentontwikkeling
Procesoptimalisatie: Implementeer en bewaak IT(IL)-processen voor incident-, change- en probleemmanagement
Compliance & resilience: Zorg dat IT voldoet aan DORA en SOX-vereisten en vertaal deze naar praktische maatregelen
Stakeholdermanagement: Onderhoud sterke relaties met business, leveranciers en interne domeinen
Leidinggeven op afstand: Je vindt het leuk en effectief om een team aan te sturen dat verspreid werkt over meerdere locaties
Het team en onze organisatie
Als IT Manager neem je een belangrijke rol in binnen het multidisciplinaire Change & IT team op onze locaties in Den Bosch, Den Haag, Tilburg, Rotterdam of Breda. Als team houden we ons samen bezig met de ontwikkeling, implementatie en verbetering van onze processen. Dit doen we met een team van ongeveer 12 collega’s. Over het algemeen werken we 3 dagen op kantoor en de rest meestal vanuit huis. Als we op kantoor zijn vinden we het leuk om samen lunchen en te wandelen.
Naast gezelligheid vinden we aandacht voor ambitie erg belangrijk. We bieden onze medewerkers alle kansen zichzelf te ontwikkelen en ondersteunen en begeleiden je daar graag bij.
Howden: samen verleggen we de grenzen van de verzekeringssector
Howden is een wereldwijd collectief van getalenteerde en gepassioneerde professionals die samen de grenzen van de verzekeringssector verleggen. Howden is dé risicoadviseur voor ondernemend Nederland. Zo adviseren we bedrijven, ondernemers en welgestelde particulieren op het gebied van risicomanagement, private insurance, verzuim en pensioen. Met honderden professionals in Nederland, richten wij ons dagelijks op het vergroten van kansen en het verkleinen van risico’s, zodat jij met vertrouwen kunt ondernemen en je ambities kunt realiseren.
Wat neem je mee?
Om je rol bij Howden succesvol uit te kunnen voeren helpt het om over het volgende te beschikken:
Minimaal HBO/WO werk- en denkniveau
Minimaal 8 jaar ervaring in IT-operations of servicemanagement het liefst opgedaan binnen een financiële organisatie
Aantoonbare ervaring met ITIL en procesverbetering
Kennis van DORA en SOX-compliance
Leiderschap: je bent empathisch, verbindend en resultaatgericht
Sterke communicatieve vaardigheden en een pragmatische aanpak
Kennis van IT waardoor je dezelfde taal spreekt als je IT-collega’s
Goede beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift
Ervaring met het aansturen van teams op afstand is een pré
Wat krijg je hiervoor terug?
Naast een leuk team, een uitdagende functie en een fijne werkplek bieden we je ook:
Een salarisrange van € 6.000, - – € 9.000, - op basis van een fulltime dienstverband van 40 uur (afhankelijk van kennis en ervaring)
28 vakantiedagen per jaar, 5 dagen hiervan zijn opgenomen in het Keuzebudget. Mogelijkheid om 10 extra dagen te kopen
Vaste halve 13e maand & winstafhankelijke halve 13e maand
Leaseauto
Mobiele telefoon
Thuiswerk- en internetvergoeding
Collectieve pensioenregeling
Hybride en flexibele werkomgeving en werktijden
Laptop voor zakelijk gebruik
Extra aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en werk-privé balans middels onze YOU-gesprekken, onze opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden en ons ‘Blijf in Balans’ programma.
Veel interne doorgroeimogelijkheden
Jaarlijks afdelingsuitje en bedrijfsevenement
Vind je de rol interessant, maar voldoe je net niet aan alle benoemde punten? Zolang je de nodige motivatie hebt nodigen we je graag uit om te solliciteren! We kijken graag samen wat er mogelijk is voor jou binnen Howden!
Hoe ziet het sollicitatieproces er verder uit?
Binnen enkele dagen nemen we via email of per telefoon contact met je op. Daarna volgt een 1e (face-to-face of digitaal) gesprek met HR en je teammanager waarin we elkaar beter leren kennen. Als dat van beide kanten bevalt plannen we een 2e vervolggesprek met het team. Als we allemaal enthousiast zijn, zullen we een aanbieding doen en deze verder bespreken in een laatste gesprek.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!

