Howden - (Senior) Risk Consultant
Overslaan naar content

(Senior) Risk Consultant

  • Hybride
    • De Bilt, Utrecht, Nederland
  • Howden de Bilt

Functieomschrijving

Vind jij het belangrijk om als (Senior) Risk Consultant jouw groot zakelijke relaties te ontzorgen door ze te adviseren op het gebied van risicomanagement en verzekeringsoplossingen? Herken jij commerciële kansen en weet je met jouw kennis en vaardigheden die om te zetten in mooie, concrete adviesopdrachten? Dan is de rol van Risk Consultant bij Howden de Bilt helemaal voor jou!

 

Hoe gaat je rol er uit zien?
Als Risk Consultant bij Howden de Bilt fungeer jij als accountmanager én ben je verantwoordelijk voor acquisitie van nieuwe zakelijke klanten. Je verdiept je in de echte behoeftes van je klanten, stelt risicoanalyses op en adviseert over de samenstelling en kwaliteit van de verzekeringsportefeuilles. Dat doe je door aandachtig te luisteren en je klant zo veel mogelijk te ontzorgen. Jij bundelt hiervoor je kennis en expertise met de intern accountmanager. Samen vormen jullie een koppel binnen onze sectorteams en zijn jullie het aanspreekpunt voor de klant.

 

Jij volgt marktbewegingen op de voet, zorgt dat jouw kennis altijd up-to-date is en kent alle mogelijkheden en oplossingen binnen de verzekeringsmarkt. Daarnaast kan jij je inleven in de klant en voel jij de klant goed aan. Soms heeft de klant een bepaalde vraag, maar ligt er een heel ander vraagstuk aan ten grondslag. Samen met het team zorg je dat de vraag achter de vraag beantwoord wordt. Want dan denken we écht mee met de klant en maken we het verschil.

Hoe ziet je week er ongeveer uit in deze rol?

  • 60% Klantbezoeken en acquisitieafspraken

  • 15% Uitwerken en voorbereidingen bezoeken

  • 10% Netwerken

  • 10% Interne overleggen

  • 5% Klantvragen beantwoorden

Het team en onze organisatie

Als Risk Consultant neem je een belangrijke rol in binnen ons team op onze locatie in De Bilt. Wij bestaan bijna 40 jaar en zijn hét verzekeringsadvieskantoor voor het midden- en kleinbedrijf in de regio Utrecht. Als zelfstandig onderdeel van Howden Nederland bedienen we met een team van 24 professionals, vanuit een prachtig en sfeervol pand in De Bilt, ongeveer 1.000 zakelijke relaties. Begin volgend jaar verhuizen wij naar Utrecht.

 

Wat maakt ons anders voor onze klanten?  

We willen begrijpen wat onze klanten doen, wat ze belangrijk vinden, hoe we ze optimaal kunnen helpen en adviseren. Alleen dan kunnen we met hen vooruitkijken en anticiperen. We doen meer dan verzekeren en adviseren klanten ook regelmatig om iets juist niet te verzekeren! We beperken ons niet tot advisering in Nederland, maar kijken en denken met klanten mee tot ver over de landsgrenzen.   

 

Wat maakt ons anders als werkgever?

We zijn een informele en lerende organisatie. We werken hard, maar lachen ook hard. We steunen elkaar maar zijn kritisch als ’t moet. We bieden je niet alleen de ruimte om je te ontwikkelen, we willen ook dat je je ontwikkelt. Als je bij ons uitgeleerd bent, is het tijd om een volgende stap te zetten. Binnen Howden of daarbuiten.

Howden: samen verleggen we de grenzen van de verzekeringssector

Howden is een wereldwijd collectief van getalenteerde en gepassioneerde professionals die samen de grenzen van de verzekeringssector verleggen. Howden is dé risicoadviseur voor ondernemend Nederland. Zo adviseren we bedrijven, ondernemers en welgestelde particulieren op het gebied van risicomanagement, private insurance, verzuim en pensioen. Met honderden professionals in Nederland, richten wij ons dagelijks op het vergroten van kansen en het verkleinen van risico’s, zodat jij met vertrouwen kunt ondernemen en je ambities kunt realiseren.

Wat neem je mee?
Om je rol bij Howden succesvol uit te kunnen voeren helpt het om over het volgende te beschikken:

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau

  • In het bezit van WFT Schade Zakelijk, WFT Schade Particulier en WFT Basis

  • Assurantie A en RMIA (of bereid om deze op kosten van Howden te halen)

  • Een aantal jaren werkervaring in een commerciële accountmanagement functie is wenselijk

  • Commerciële en- adviesvaardigheden

  • Inlevingsvermogen

  • Nieuwsgierig en initiatiefrijk en behoefte aan persoonlijke groei

  • Vasthoudend, zelfstandig en voldoende eigenwijs

 

Wat krijg je hiervoor terug?

Naast een leuk team, genoeg uitdaging en een fijne werkplek bieden we je ook:

  • Goed marktconform salaris

  • 28 vakantiedagen per jaar

  • Vaste ¼ maand en omzetdeling

  • Een Leaseauto

  • Collectieve pensioenregeling

  • Hybride en flexibele werkomgeving en werktijden

  • Laptop voor zakelijk gebruik

  • Extra aandacht voor persoonlijke ontwikkeling, doorgroeimogelijkheden en werk-privé balans middels onze YOU-gesprekken, onze opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden en ons ‘Blijf in Balans’ programma. Afhankelijk van leeftijd, deelname Future Howden

  • Veel interne doorgroeimogelijkheden

  • Vrijdagmiddag borrel.

 

Vind je de rol interessant, maar voldoe je net niet aan alle benoemde eigenschappen? Zolang je de nodige motivatie hebt nodigen we je graag uit om te solliciteren! We kijken graag samen wat er mogelijk is voor jou binnen Howden!

 

Hoe ziet het sollicitatieproces er verder uit?

Binnen enkele dagen nemen we via email of per telefoon contact met je op. Daarna volgt een 1e (face-to-face of digitaal) gesprek met HR en de Teammanager waarin we elkaar beter leren kennen. Als dat van beide kanten bevalt plannen we een 2e vervolggesprek met het team. Als we allemaal enthousiast zijn, zullen we een aanbieding doen en deze verder bespreken in een laatste gesprek.

Vereisten

-

of