Howden - WIA Casemanager
Overslaan naar content

WIA Casemanager

  • Hybride
    • Apeldoorn, Gelderland, Nederland
  • Employee Benefits

Functieomschrijving

Heb jij al een paar jaar ervaring als Casemanager waar jij werkgevers en werknemers ondersteunt in het verzuim? Ben je toe aan een volgende stap waar jij groot zakelijke werkgevers gaat adviseren over langdurig verzuim en schadelastbeheersing? Lees dan verder!

Een uitdagende functie waarbij je de mogelijkheid hebt om jouw adviesvaardigheden en expertise op het gebied van sociale zekerheid in te zetten bij grote werkgevers. Ben jij enerzijds empathisch maar anderzijds ook zakelijk? Vind jij het belangrijk om uitkeringsgerechtigden te begeleiden naar herstel? En hou jij ervan om de klant (werkgevers) zo goed mogelijk te helpen? Dan is de rol WIA Casemanager bij Howden iets voor jou!

 

Hoe gaat je rol er uit zien?

Als WIA Casemanager ga jij je dagelijks bezighouden met het adviseren en begeleiden van veelal grote werkgevers en ex-werknemers over hun re-integratieproces. Jij bent hun eerste aanspreekpunt. Tevens onderhoud jij contact met het UWV, de verzekeraar en diverse andere betrokkenen. Je houdt ervan om je vast te bijten in complexe vraagstukken en bent goed in staat om ‘de boodschap over te brengen’. Je ziet het als een uitdaging om, ten behoeve van de opdrachtgevers, resultaten te behalen in het kader van schadelastbeheersing.

 

Daarnaast word je gestimuleerd op proactief mee te denken aan verbeteringen van onze processen en diensten. Op deze manier zorg je ervoor dat je vanuit jouw rol bijdraagt aan het blijven groeien en ontwikkelen van de organisatie.

 

Op de lange(re) termijn weet jij werkgevers te helpen om meer grip te krijgen op het verzuim. Daarbij streef je er altijd naar om onze klant zo goed als mogelijk te ontzorgen. Op deze manier zorgen wij er samen voor dat we als collega’s, team en bedrijf constant blijven groeien en ontwikkelen.

 

Hoe ziet je week er ongeveer uit in deze rol?

·         50% Klantcontact via mail en telefoon

·         25% Administratie

·         15% Contact met partners (Arbo, verzekeraar)

·         10% Intervisie met collega’s

 

Het team en onze organisatie

Als WIA Casemanager neem je een belangrijke rol in binnen het team op onze locatie in Apeldoorn. Als team houden we ons samen bezig met het ondersteunen en adviseren van klanten rondom verzuim en inzetbaarheid. Dit doen we met een team van 15 collega’s. Over het algemeen werken we 2 dagen op kantoor en de rest meestal vanuit huis. Als we op kantoor zijn vinden we het leuk om samen te lunchen en een wandeling te maken.

Naast gezelligheid vinden we aandacht voor ambitie erg belangrijk. We bieden onze medewerkers alle kansen zichzelf te ontwikkelen en ondersteunen en begeleiden je daar graag bij.

 

Howden: samen verleggen we de grenzen van de verzekeringssector

Howden is een wereldwijd collectief van getalenteerde en gepassioneerde professionals die samen de grenzen van de verzekeringssector verleggen. Howden is dé risicoadviseur voor ondernemend Nederland. Zo adviseren we bedrijven, ondernemers en welgestelde particulieren op het gebied van risicomanagement, private insurance, verzuim en pensioen. Met honderden professionals in Nederland, richten wij ons dagelijks op het vergroten van kansen en het verkleinen van risico’s, zodat jij met vertrouwen kunt ondernemen en je ambities kunt realiseren.

Wat neem je mee?

Om je rol succesvol uit te kunnen voeren helpt het om over het volgende te beschikken:

  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden en bent in het bezit van een casemanagementdiploma

  • Je volgt de ontwikkelingen in de markt en ben op de hoogte van nieuwe wet- en regelgeving

  • Je bezit de volgende competenties: Aanpakker, Inlevingsvermogen, Oplossingsgericht, Luisteraar, Analytisch vermogen

  • Jij kan commercieel denken en bent communicatief vaardig

  • Ervaring in het verzuim casemanagement

  • Volgt ontwikkelingen in de markt op het gebied van sociale zekerheid en je bent op de hoogte van nieuwe wet- en regelgeving

Wat krijg je hiervoor terug?

Naast een leuk team, genoeg uitdaging en een fijne werkplek bieden we je ook:

  • Een salarisrange van €3.500,- – €5.500,- op basis van een fulltime dienstverband van 40 uur (afhankelijk van kennis en ervaring)

  • 28 vakantiedagen per jaar, 5 dagen hiervan zijn opgenomen in het Keuzebudget. Mogelijkheid om 10 extra dagen te kopen

  • Vaste halve 13e maand

  • Reiskostenvergoeding (e.g. 0.23 euro per km met een maximum van 250 euro, of een NS-business kaart (onder voorwaarden)

  • Thuiswerk- en internetvergoeding

  • Collectieve pensioenregeling

  • Hybride en flexibele werkomgeving en werktijden

  • Laptop voor zakelijk gebruik

  • Extra aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en werk-privé balans middels onze YOU-gesprekken, onze opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden en ons ‘Blijf in Balans’ programma.

  • Veel interne doorgroeimogelijkheden

  • Jaarlijks afdelingsuitje en bedrijfsevenement

 

Hoe ziet het sollicitatieproces er verder uit?

Binnen enkele dagen nemen we via email of per telefoon contact met je op. Daarna volgt een 1e (face-to-face of digitaal) gesprek met HR en de Teammanager waarin we elkaar beter leren kennen. Als dat van beide kanten bevalt plannen we een 2e vervolggesprek met het team. Als we allemaal enthousiast zijn, zullen we een aanbieding doen en deze verder bespreken in een laatste gesprek.

Vereisten

-

of